Vajon hasznos-e az elektromos illatosító az éttermeknek?

Moodo-éétterem-illatosítás

Összeszedtük miért tartjuk jó ötletnek az illatosítót éttermeknek!

Kellemetlen éttermi szagok:

Összeszedtük pár gondolatban miért tartjuk jó ötletnek az illatosítót éttermeknek:
Emlékszem, hogy kamasz koromban az egyik első nyári munkám során egy palacsintázóban dolgoztam. Évekig nem tudtam később megenni a palacsintát és sosem fogom elfelejteni azt az esszenciális olajszagot, amit a bőröm és a hajam napközben magába szívott. Hiába mostam hajat minden egyes napon, mikor dolgoztam. Rettenetes volt, borzalmas. Ennek ellenére egy étterem működése közben elkerülhetetlen az olajban sütés.

Illatosító éttermeknek

Hiába nem spórolnak a tulajdonosok az elszívón, ezek valamelyest segítenek, de a nap végére nem sokat számít: az embernek olyan szaga lesz, mint egy serpenyőben sült csirkének, vagy fritőzbe mártott halnak… Ráadásul, nem csupán a bőrünk, hanem a bútorok, falak egyszóval minden magába szívja szépen lassan az átható olajos szagot. Ettől nemhogy nem jön meg az ember étvágya, de egyenesen el is megy inkább.

Kellemetlen szagok megelőzése

 Ezért van, hogy egy idő után a szellőztetés sem segít. Biztosan ti is jártatok már úgy, hogy elmentetek egy étterembe, ahol finomat vacsoráztatok és le kellett mondanotok a további programotokat, mert kellemetlen lett volna betoppanni és árasztani az olajszagot magatokból?

Kínos, igaz?! Nos, én az esetek többségében, ha ilyet tapasztalok nem biztos, hogy visszatérek arra a helyre. Például egy – a konyhájáról méltán híres – pincecsárda, ahol valahányszor megfordultam mindig nagyon elégedett voltam az étellel, ugyanakkor minden alkalommal émelyítő volt a konyhából áradó szag, amit aztán haza is vittem magammal. Sajnos lehúztam a listámról, jóllehet a szakácsok kiválót alkottak.

Éttermi marketing

Ez egy gasztronómiával foglalkozó helynek nagyon rossz marketing, és tapasztalatom szerint nem igazán fordítanak erre túlzott figyelmet az étteremtulajdonosok. Annak ellenére sem, hogy nyilvánvalóan sok vendégtől esnek el ezáltal és az alkalmazottaknak is megnehezítik az életét

Új igények megjelenése a gasztronómiában:

Egy másik nagyon fontos példa: a tradicionális konyhát preferáló konzervatív réteg mellett megjelent egy másik réteg is: akik igyekeznek tudatosan táplálkozni, és egyre több étterem igyekszik kiszolgálni ezt a réteget. Pedig lássuk be; Magyarországon ez egy súlyos piaci rés volt a rendszerváltást követő húsz évben és talán kiemelkedő igény sem volt rá.

Most, hogy a gasztronómia a reneszánszát éli és virágzik a reformkonyha nagyon gyakoriak az olyan vendéglátó egységek, ahol minden ízlést kielégítő, vegetáriánus és hagyományos ételek egyaránt megtalálhatók.

Többnyire mégsem törődnek azzal, hogy milyen kellemetlen lehet egy vegetáriánus – vagy még inkább vegán étrendű embernek egy olyan helyen elfogyasztani az ebédjét, vacsoráját ahol pörkölt illat terjed a levegőben. Holott, egy étterem hangulatához nagyon sokat adhatnak a kellemes illatok, az ételek milyenségén túl, ezért is lehet hasznos egy illatosító éttermeknek.

Aroma diffúzer a kellemes hangulatért.

Illatosító éttermeknek:

Mindennek dacára étteremtulajdonosként nem feltétlenül kell több tízmilliót költenünk a pára- vagy szagelszívó berendezések kialakítására, amik egy idő után alkalmatlanná válnak a megfelelő szagmentesítésre. Lehet, hogy egy prémium illatosító berendezés, ami képes nagy területen is remekül működni (költség)hatékonyabb és praktikusabb megoldás.

Itt jön a képbe a Moodo intelligens aroma diffúzere. Ez a kis –ámde nagyszerű – doboz képes hatalmas egybenyíló tereket betölteni az illatával. Emellett, távolról is vezérelhető, tehát ahhoz, hogy biztosak legyünk abban, hogy távollétünkben is remek illatok uralkodnak az éttermünkben, nincs szükség másra, mint egy okostelefonra és a moodo ingyenesen letölthető alkalmazására.

 Ennek a segítségével mixelhetjük az illatokat egymással kedvünkre és beállíthatjuk az intenzitását is. Egy nagyobb étkező térben a szagtalanításhoz és ahhoz, hogy a teret betöltse az általunk készített illat magasabb intenzitásra lesz szükség, egy kisebb, családiasabb közegben értelemszerűen elegendő kis vagy közepes intenzitással használni a készüléket.

Így, a kapszulákban lévő természetes illlóolajok is tovább tartanak majd. Merthogy, 100%-ban természetes illóolajat tartalmaznak a kapszulák, sőt, környezetbarát, újrahasznosítható műanyagból készülnek, hogy ne károsítsák a környezetet.

Éttermi kellemetlen szagok ellen.

Ha például az étteremben működik külön ruhatár, érdemes lehet ott is elhelyezni egy készüléket, hogy a vendégeink elégedetten távozzanak, miután elfogyasztották a vacsorájukat.

Illatcsaládok:

Az illatkollekciók között találhatunk olyanokat is, amelyek étvágygerjesztő hatásúak. Például az ételek és fűszerek illatkapszula jellemző fejjegye a szecsuáni fekete bors, a dió, a kömény, a srí lankai fahéj, szegfűszeg, fehér pézsma. Ezeknek az illatoknak a kombinációja nem egy elkészített sültre emlékeztet, de a fűszerek egzotikus hatására mégis megjön az ember étvágya tőle.

Orientális illatok éttermeknek.

Vagy, ha szeretjük a különleges orientális fűszereket, akkor választhatjuk a fűszer csokor (spice bouqet) illatot is aminek a főbb illatai: eukaliptusz, kardamom, citrom, zsálya fekete bors . Ugyanakkor, ha nem kifejezetten kedveljük a fűszeres illatunkat és ha lehetne egy tippünk, miszerint a vendégeink sem, akkor választhatunk hagyományosabb illatok közül is.

Például egy olyan étterem, aminek a terítékét főként tradicionális magyar ételek adják, nem biztos, hogy keleties illatokat szeretne árasztani a közönsége felé. Nekik például szívből ajánljuk a levendula illatolajat tartalmazó illatkapszulánkat, hiszen Magyarországon is őshonos növény lévén remekül illeszkedik a magyaros ételek mellé.

Fűszeres illatcsalád éttermeknek.

Az emberek sokszor hajlamosak lebecsülni az első benyomás jelentőségét és azt a tényt, hogy az illatoknak óriás jelentősége van egy hely atmoszférájának a  kialakításában. Az atmoszféra pedig – az hogy hogyan éreztem magam valahol ott jártamkor – sokkal tovább megmaradhat az étel ízénél, akár évtizedekig is.

Ehhez persze alapvető a gasztronómiai élmény is, és a kiszolgálás minősége, de gyakran a láthatatlan dolgokban sokkal nagyobb erő rejlik, gyakran a részletek többet árulnak el rólunk, mint gondolnánk.

Moodo, mint marketingeszköz:

Ennek megfelelően, a Moodo számunkra egy olyan termék, amit nem csak forgalmazunk, hanem hiszünk is és benne és azt reméljük, hogy sikerül forradalmasítani vele a gasztronómiához szorosan hozzátartozó, ámde méltatlanul elhanyagolt területét és felzárkózni e tekintetben is a nyugati országokhoz, ahol ez megszokott marketingfogás.

Úgy gondoljuk, hogy egy valódi vállalkozó szellem tudja, hogy mennyire fontos megragadni a kínálkozó lehetőségeket minden tekintetben és egy szolgáltatásra széleskörűen tekinteni.

Éttermi illlatosítás

Moodo illatosító éttermeknek

Egy étteremtulajdonos tisztában van vele, hogy nem csak ételt, hanem hangulatot is árul, és, hogy ezt a hangulatot tökéletesre csiszolja a Moodo kiváló lehetőséget nyújt. Ha figyelünk a részletekre előbb vagy utóbb nem csupán étterem leszünk, hanem egy – a többi közül kiemelkedő- brand, aminek az arculatához hozzátartozik a remek konyháján túl a saját illata is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címed nem kerül nyilvánosságra.

top
X